Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico
Ga terug
Predia touchscreens en andere hardware
Als jij op school prettig wilt werken met ICT, heb je een goede basis nodig. Met touchscreens, digiborden, devices en oplossingen voor opbergen en opladen. En natuurlijk de infrastructuur en connectiviteit om je ICT-oplossingen optimaal te laten werken.
Terug naar Home

De DNA-aanpak: snel naar de juiste keuzes

Welke rol speelt ICT vandaag en morgen in jouw onderwijs? Hoe zet je ICT in op een manier die past bij de visie van je school, ook als het gaat om thema's als digitale geletterdheid? Het zijn vragen die heldere antwoorden verdienen. Daarom ontwikkelde Heutink ICT samen met studenten van de faculteit Onderwijskunde van de Universiteit Utrecht, de DNA-aanpak: een effectieve methodiek om de ICT-identiteit van je school in beeld te brengen, zodat je snel en verantwoord keuzes kunt maken.

Het DNA-model in de praktijk

Het toepassen van ons DNA-model zorgt er voor dat je invulling kunt geven aan een ICT-visie. Een belangrijke succesfactor hierbij is dat het gehele schoolteam bij dit traject is betrokken, zodat het een gedragen proces wordt. Alle leerkrachten vullen een vragenlijst in, waaruit duidelijk wordt wat de wensen zijn, hoe zij tegen zaken aan kijken en hoe vaardig zij zijn.

De resultaten van deze vragenlijsten worden teruggekoppeld naar de werkgroep en het team. Dat is belangrijk, want zo blijf het team betrokken bij het proces en komen we tot een uitstekende basis om de ICT-behoefte van jouw school op maat in te vullen. Het wordt onder meer duidelijk of jouw school op ICT-gebied ‘Degelijk’, ‘Nieuwsgierig’ of ‘Avontuurlijk’, in welke mate er veranderingen doorgevoerd kunnen worden en wat de mogelijke ontwikkelpunten zijn. Met de speerpunten die de school vervolgens opstelt kunnen ze aan de slag. Daarbij kijken we vooral naar de bepalende succesfactoren voor de inzet van ICT in het onderwijs, zoals visie, kennis en vaardigheden, educatieve content en ICT-faciliteiten.

Zo snel als jij wilt

Hoe ver en diep je met de DNA-aanpak wilt gaan, bepaal je zelf. Behoefte aan snel resultaat? Kies dan voor het DNA-startpakket:

  • Intake met directie en ICT-coördinator/werkgroep
  • Teambijeenkomst (2,5 uur)
  • Rapport met concrete adviezen en actiepunten
  • Direct doorschakelen en aan de slag!