Onderwijs in coronatijd
Op deze pagina verzamelen we zoveel mogelijk informatie om jullie bij het onderwijs in deze coronatijd te ondersteunen.

Hybride onderwijs in coronatijd. Hoe doe je dat?
Hybride onderwijs is een term die we steeds vaker horen. De combinatie van online en fysiek lesgeven is enorm in opkomst, vooral in het voortgezet onderwijs. Ook in het PO hebben we er al veel ervaring mee opgedaan. Dat is een goede zaak, want hybride onderwijs zorgt ervoor dat lessen altijd kunnen doorgaan en dat alle leerlingen erbij betrokken blijven. In deze leaflet kun je zien hoe het hybride klaslokaal eruit kan zien.
Tips om online les te geven
Hybride onderwijs is een term die we steeds vaker horen. De combinatie van online en fysiek lesgeven is enorm in opkomst, vooral in het voortgezet onderwijs. In het PO hebben we er al veel ervaring mee opgedaan. Dat is een goeie zaak, want hybride onderwijs zorgt ervoor dat lessen altijd kunnen doorgaan en dat alle leerlingen erbij betrokken blijven. In deze video geven Rik en Karen je nuttige tips voor het werken met hybride onderwijs.
Bekijk ook onze overige video's die je kunnen helpen met het geven van onderwijs in coronatijd


Devices terug naar school
Misschien heb je devices uitgeleend aan leerlingen zodat ze thuis konden leren op afstand. Voordat je deze devices weer inneemt is het goed om het volgende te checken:
- Als je de uitleenlijst gebruikt hebt, weet je welke device je hebt uitgeleend en of je een lader, toetsenbord of muis hebt meegeleverd. Check of je deze allemaal retour ontvangen hebt.
- Gebruik de reinigingsmiddelen uit de desinfectieset om de materialen eventueel te reinigen.
- Gaat het om laptops? Check dan of er lokale data is opgeslagen en kopieer deze eventueel naar de gewenste locatie.
- Voer een herinstallatie van het device uit zodat je zeker weet dat je weer veilig aan de slag kan.
- Check of het device verbinding heeft met het WiFi-netwerk.

Adviesgesprek aanvragen
Wil je weten hoe wij jou school verder helpen? Neem dan contact op!
Veelgestelde vragen
Logisch dat deze situatie vragen met zich meebrengt. Gelukkig zijn veel van die vragen eenvoudig op te lossen, zonder dat je daar een servicedesk voor nodig hebt. Essentieel is in ieder geval dat je beschikt over een goede internetverbinding en goed werkende WiFi. Heb je dat voor elkaar en komen jij en je toch nog obstakels tegen? Kijk dan eerst naar de veel gestelde vragen die we hieronder voor je hebben verzameld.
Hoe zit het met jullie dienstverlening?
Ook Heutink ICT treft als bedrijf maatregelen zoals het RIVM voorschrijft. We doen ons uiterste best om continuïteit te waarborgen en iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Door medewerkers thuis te laten werken zal het contact met ons misschien anders zijn, dan je gewend bent. Neem zo veel mogelijk digitaal contact met ons op.
Touchscreens
- Mijn touchscreen werkt niet. Wat kan ik doen?
- Ik werk met twee beeldschermen en op een daarvan heb ik geen beeld. Wat kan ik doen?
- Ik heb geen geluid uit de soundbar?
Devices:
- Inloggen op mijn werkplek werkt niet
- Uitgeleende devices weer terug op school
- Het in- of uitschakelen van functionaliteiten bv. camera
De klas.nu
- Ik zie niet alle groepen terug in het inlogscherm
- Hoe kan ik snelkoppelingen toewijzen aan de startpagina voor groepen?
MOO Startportaal
- Mijn kind is gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.
- Hoe kan ik een overzicht van alle plaatjeswachtwoorden afdrukken?
- Ik kan als ICT'er niet meer in MOO Beheer, hoe los ik dat op?
- Hoe voeg ik een nieuwe gebruiker toe in MOO?
- Ik zie geen Basispoortprogramma's, wat kan ik doen?
- Mijn account is verwijderd, hoe krijg ik het terug?
- Hoe kan ik niet-Basispoort software toewijzen aan mijn pagina/mijn groep?
- Hoe kan ik gebruikers toewijzen aan een groep?
Apparaatbeheer
- Microsoft Teams kan niet worden geopend op Chromebooks
- Camera in/uit schakel op apparaat in Apparaatbeheer
Vragen van ouders/ verzorgers
- Mijn kind is gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.
- Welk type apparaat kan ik het beste gebruiken?
- Welke browser kan ik het beste gebruiken?
- Aan welke updates moet ik denken voordat ik inlog in MOO?
- Het opstarten van een lesmethode lukt niet. Wat nu?
- Ik krijg een melding dat ik Adobe Flash nodig heb. Wat moet ik doen?
- Ik kom gewoon in de lessoftware maar vervolgens krijg ik een foutmelding. Wat moet ik doen?
- De lessoftware hapert. Hoe kan dat?
Leveringen
- Hoe gaat het nu met lopende bestellingen?
Bestellingen worden op de normale manier verwerkt en uitgeleverd. - Ik heb extra ICT-middelen nodig, o.a. webcams. Kan ik die bestellen?
Via de webshop kun je gewoon bestellingen plaatsen.
Planning projecten
- Gaan geplande projecten door?
Per project overleggen we of de uitvoering door kan gaan. Wij nemen daarvoor vooraf contact op.