Ga terug
Predia touchscreens en andere hardware
Als jij op school prettig wilt werken met ICT, heb je een goede basis nodig. Met touchscreens, digiborden, devices en oplossingen voor opbergen en opladen. En natuurlijk de infrastructuur en connectiviteit om je ICT-oplossingen optimaal te laten werken.
Terug naar Home
Naar de opleiding Post-hbo I-Coach Ga

De opleiding Post-HBO I-Coach hielp Anneke Frons op weg als ICT-coördinator

Anneke Frons (28) werkt als leerkracht en ICT-coördinator op basisschool Al-Ummah in Enschede. Zij besloot de opleiding Post-HBO I-Coach van Heutink ICT te volgen om op haar school meer diepgang te kunnen brengen in haar rol van ICT-coördinator.

"Ik heb nu meer focus op de dingen die ertoe doen"

De behoefte aan meer diepgang kwam vooral voort uit een verschuiving in Anneke's werkzaamheden als ICT'er. "Natuurlijk heb ik te maken met collega's die vragen hoe dingen werken, of bij me aankloppen als iets níet werkt. Maar daarnaast word ik steeds meer betrokken bij onderwijsinhoudelijke vragen met betrekking tot ICT."

Vorm geven aan ICT-beleid

Anneke had ook het gevoel dat zij en haar school hier en daar wat kennis misten. "Met name op het gebied van ICT-beleid. Daar hadden we eigenlijk nooit duidelijk iets over op papier gezet. Het mooie van deze opleiding is dat het schrijven van een ICT-beleidsplan een van de onderdelen is. Daarbij wordt ook veel aandacht besteed aan de dialoog die je als ICT'er hebt met je collega's: wat hebben zij nodig en wat vinden zij belangrijk op ICT-gebied? Voorheen miste ik de kennis om aan de hand van gesprekken met collega's vorm te geven aan het ICT-beleid van onze school. Deze opleiding heeft me daarvoor de handvatten gegeven. De opdrachten hadden echt een connectie met wat ik in de praktijk deed en wilde doen."

Leuke opdrachten

Volgens Anneke is de opleiding uitdagend maar niet te zwaar. "Er gaat heel wat tijd in zitten maar het is goed te doen naast je gewone schoolwerk. Je moet er wel minstens een avond per week voor uittrekken om de opdrachten te maken. Dat was voor mij geen bezwaar, want het waren over het algemeen opdrachten die me aanspraken. Ik vond het leuk om te doen, en dan is het ook minder erg dat je er tijd aan kwijt bent. De lessen waren ook interessant, met theorie maar ook sessies waarin je direct met die theorie aan de slag kon. Zo heb je meteen het gevoel dat je weet waar je datgene wat je hebt geleerd moet plaatsen. En docent Ralph van der Stroom weet het leuk te brengen, dat helpt natuurlijk ook."

Prioriteiten

Sinds Anneke de opleiding heeft afgerond, merkt ze dat ze er in de praktijk de vruchten van plukt. "Eerder dacht ik altijd dat ik alles direct moest oplossen als collega's met ICT-vragen bij me kwamen. Nu ben ik beter geworden in het stellen van prioriteiten. Onderwijskundige en beleidsmatige kwesties krijgen voorrang, net als echt dringende technische zaken. Maar bij terugkerende alledaagse vragen durf ik eerder te delegeren door collega's door te verwijzen naar de helpdesk van Heutink ICT. In het verleden was ik vooral bezig met brandjes blussen, dat is echt veranderd. Ik heb nu meer focus op de dingen die ertoe doen. Dat vind heel prettig om te constateren."

Basisschool Al-Ummah
Anneke Frons (28) werkt als leerkracht en ICT-coördinator op basisschool Al-Ummah in Enschede. Zij besloot de opleiding Post-HBO I-Coach van Heutink ICT te volgen om op haar school meer diepgang te kunnen brengen in haar rol van ICT-coördinator.

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico