Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Inspirerende ervaringen van onze klanten

Wij kunnen wel vertellen wat we allemaal doen, maar onze klanten kunnen dat natuurlijk nog veel beter. In onze referentieverhalen nemen we je mee in de manier waarop wij een school of stichting hebben geïnspireerd en begeleid om samen te komen tot de best passende ICT-oplossing.

Een totaaloplossing voor communicatie voor Stichting Fedra

Heutink ICT heeft Stichting Fedra ondersteund bij een totaaloplossing voor haar online en offline communicatie.

Bekijk case

St. Mattheüsschool Joure maakt een vliegende start met Chromebooks

De St. Mattheüsschool in Joure schafte recent vijftig Chromebooks aan. ICT-coördinator Reitse-Geert Strien legt uit dat hij zocht naar een optimale manier om snel met de Chromebooks aan de slag te kunnen. Onderwijsconsulent Bastiaan Kooij van Heutink ICT heeft St. Mattheüs op weg geholpen.

Bekijk case

Burg. W.A. Storkschool in Dwingeloo zorgeloos digitaal

Op de Burg. W.A. Storkschool in Dwingeloo weten ze alles van heide en koeien, maar niks van ICT. Daarom schakelden ze Heutink ICT in. Nu worden ze volledig ontzorgd op ICT-gebied en kunnen ze doen waar ze goed in zijn: de kinderen mooi adaptief onderwijs bieden.

Bekijk case

Isendoorn College Warnsveld kiest voor project-based learning

Voor het inrichten van een onlangs toegewezen extra locatie van het Isendoorn College in Warnsveld (gemeente Zutphen) trokken Heutink en Heutink ICT samen op. Onderdeel van de opdracht was het leveren en installeren van touchscreens en interactieve wandoplossingen die de school gaan helpen invulling te geven aan project-based learning.


Bekijk case

Het Aurum College ging voor een complete vernieuwingsslag

Raymond Brettschneider verzorgt met twee collega’s het ICT-beheer voor de Eduvier Onderwijsgroep en alle scholen die tot de groep behoren. “Wij zijn verantwoordelijk voor alles wat op ICT-gebied plaatsvindt: computers, servers en netwerken maar ook digitale presentatiemiddelen. Wat onze taak extra uitdagend maakt, is het feit dat alle Eduvier-scholen een vorm van speciaal onderwijs bieden. Bij het aanschaffen van hardware moeten we daar altijd rekening mee houden. Apparaten moeten bijvoorbeeld niet te complex zijn en tegen een stootje kunnen.”

Bekijk case

Het DaCapo College greep de verhuizing aan als kans voor vernieuwing

Het DaCapo College in Sittard-Geleen voegde dit jaar vier vestigingen samen op één nieuwe locatie. Een deel van de bestaande ICT werd meeverhuisd, maar er werd ook geïnvesteerd in vernieuwing en uitbreiding. We vroegen Maurice Groten, voorzitter van het College van Bestuur van het DaCapo College, om een toelichting op de gemaakte keuzes.


Bekijk case

Het Stedelijk Gymnasium ondergaat op ICT-gebied een grondige metamorfose

Het Stedelijk Gymnasium van ‘s-Hertogenbosch ondergaat op ICT-gebied een grondige metamorfose, waarin Heutink ICT een belangrijke rol mag spelen. Het gebeurt allemaal op initiatief van een ICT-commissie van vier personen: Victor van der Wielen (conrector), Wim Heijzelaar (ICT-coördinator), Oebele Riemersma (systeembeheerder) en Jochum van Weert (informaticadocent). We spraken met de twee eerstgenoemden.

Bekijk case

CKC Drenthe: “Heutink ICT denkt kritisch mee”

CKC (Christelijke Kindcentra) Drenthe is een bovenschoolse organisatie die verantwoordelijk is voor 30 basisscholen met in totaal ruim 6.000 leerlingen en ongeveer 600 medewerkers.

Bekijk case

Een digitale toetsomgeving voor Nyenrode

Het jongste wapenfeit speelde zich af bij de Nyenrode Business Universiteit. Toetsen kunnen daar nu beveiligd worden afgenomen met behulp van een speciaal ontwikkelde Chrome-kiosk-app. De inmiddels gerealiseerde en met succes geteste toetsvoorziening bevindt zich in het Nyenrode-sportcentrum in Breukelen en omvat 380 examenplekken.


Bekijk case
    1 2