Inspirerende ervaringen van onze klanten
Wij kunnen wel vertellen wat we allemaal doen, maar onze klanten kunnen dat natuurlijk nog veel beter. In onze referentieverhalen nemen we je mee in de manier waarop wij een school of stichting hebben geïnspireerd en begeleid om samen te komen tot de best passende ICT-oplossing.

Basisschool de Buutplaats zocht een manier om kinderen te leren werken met Office 365
Op basisschool de Buutplaats uit Den Haag zochten ze een manier om de kinderen digitaal vaardig te maken met verschillende Office toepassingen. Digital Skills voor Kids bracht de uitkomst. Bekijk in de video hoe zij kinderen digitaal vaardig maken in de Office 365 omgeving.


Mariska van der Burg werkt 25 jaar in het onderwijs, waarvan de afgelopen vijf jaar bij Montessori Delft.
In december 2019 ging Montessori Delft naar de cloud, met Google en MOO Startportaal als omgeving voor de leerlingen. Om op een goede manier mee te gaan in deze ontwikkeling, besloot ICT’er Mariska van der Brug haar kennis uit te breiden door middel van scholing. De opleiding Post-hbo I-Coach van Heutink ICT bood de verdieping die ze zocht.

De opleiding Post-hbo I-Coach hielp Anneke Frons op weg als ICT-coördinator
Anneke Frons werkt als leerkracht en ICT-coördinator op basisschool Al-Ummah in Enschede. Zij besloot de opleiding Post-hbo I-Coach van Heutink ICT te volgen om op haar school meer diepgang te kunnen brengen in haar rol van ICT-coördinator.

De Oranje Nassauschool koos Heutink ICT voor omvangrijk project
De Oranje Nassauschool in het Noord-Brabantse Veen wilde invulling geven aan een ambitieus schoolplan. Om onderwijskundige én praktische redenen moest de complete ICT-voorziening een drastische upgrade krijgen, inclusief een transitie naar de cloud.

Een totaaloplossing voor online én offline communicatie
Het bestuur van Stichting Fedra in Beverwijk had behoefte aan een totaaloplossing voor de communicatie met de diverse doelgroepen. Heutink ICT ondersteunde de stichting bij het realiseren van een oplossing voor zowel online als offline communicatie.

Ambities realiseren met hulp van een expert
Kiem in Uden is een stichting met stevige ambities als het gaat om de inzet van ICT in het onderwijs. Intern miste men echter de expertise om echt werk te maken van die ambities. Wim van der Veen, ICT-regisseur namens Heutink ICT, bracht uitkomst.

Een complete oplossing op basis van Microsoft 365
KS Fectio had een uitdaging op ICT-gebied. Samenwerken binnen en buiten de scholen bleek lastig toen er eenmaal thuisgewerkt moest worden. Gelukkig kon Heutink ICT een oplossing bieden in de vorm van opleidingen en training, applicaties als Microsoft Teams, Sharepoint en MOO.

Klantcase: Nyenrode
Het jongste wapenfeit speelde zich af bij de Nyenrode Business Universiteit. Toetsen kunnen daar nu beveiligd worden afgenomen met behulp van een speciaal ontwikkelde Chrome-kiosk-app. De inmiddels gerealiseerde en met succes geteste toetsvoorziening bevindt zich in het Nyenrode-sportcentrum in Breukelen en omvat 380 examenplekken.

CKC Drenthe: “Heutink ICT denkt kritisch mee”
CKC (Christelijke Kindcentra) Drenthe is een bovenschoolse organisatie die verantwoordelijk is voor 30 basisscholen met in totaal ruim 6.000 leerlingen en ongeveer 600 medewerkers. Voor alles wat met ICT te maken heeft, rekent deze organisatie op Heutink ICT.
Wist u dat uw browser verouderd is?
Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.
Upgrade hier uw browserGa verder op eigen risico