BC.05 Crisismanagement
De organisatie heeft crisismanagement ingericht om snel, grondig en gecoördineerd op incidenten te reageren, de gevolgen te verminderen en de dienstverlening binnen een redelijke tijd te herstellen.
Crisismanagement heeft als doel om als organisatie adequaat te reageren tijdens calamiteiten en zo de gevolgen te verminderen.
Toetsingskader
- Er is een crisismanagementplan dat onderdeel is van het bedrijfscontinuïteitsplan (BCP), waardoor de organisatie de essentiële bedrijfsvoering weer kan oppakken, terwijl het crisismanagementteam zich op de crisis richt.
- Er zijn periodiek crisisoefeningen voor
crisismanagementteams. - Alle betrokkenen zijn op de hoogte van de verantwoordelijkheden tijdens een crisis.
Hoe pak je dit aan?
Door jaarlijks crisisoefeningen uit te voeren, kan jullie organisatie snel en effectief reageren op noodsituaties en mogelijke schade minimaliseren. Organiseer in ieder geval elk jaar een crisisoefening voor het crisismanagementteam.
Wat kan Heutink ICT hierin voor jullie betekenen?
- Crisisoefening (als onderdeel van onze bewustwordingscampagne).
- De basis op orde
- Bedrijfscontinuïteitsmanagement
- Dienst van derden
- Dienst van Heutink ICT
- Visie, beleid en organisatie
- Onderwijsorganisatie
Benieuwd naar onze visie op digitale veiligheid en privacy?
We hebben een bredere opvatting over digitale veiligheid en privacy die we samen met de door ons geïmplementeerde processen en systemen hebben beschreven in de beveiligingswijzer. Ben jij bestuurder of bovenschoolse ict'er en klant bij ons? Vraag dan onze beveiligingswijzer aan.