Ga terug
Digitaal veilig onderwijs volgens het normenkader. Hoe regel ik dat?
Er speelt veel rondom privacy & security in het onderwijs. Wij helpen je te voldoen aan deze normen en richtlijnen.
Terug naar normen

SC.01 Service Level Agreement

IT-services die aan de organisatie worden geleverd, worden gedefinieerd in het contract en bijhorende SLA. Er zijn maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat diensten voldoen aan de huidige en toekomstige behoeften van de organisatie.

Een Service Level Agreement, ook wel dienstverleningsovereenkomst genoemd, zorgt voor duidelijke afspraken over onder andere het onderhoud en ondersteuning van een IT-component tussen de organisatie en de leverancier van het product.

Hoe pak je dit aan?

  • Service levels van IT-diensten zijn gebaseerd op business requirements.
  • De gedefinieerde serviceniveaus zijn gedocumenteerd in een SLA en formeel goedgekeurd door het (senior) management en de IT-service provider.
  • SLA bevat afspraken over periodieke rapportage van geleverde diensten en performance.

Hoe pak je dit aan?

Stel een lijst met requirements/criteria vast. Aan de hand van deze lijst kunnen jullie voorafgaand aan een offerte-aanvraag of aanbesteding eisen stellen aan diensten en leveranciers. Jullie zouden daarvoor een externe inkoopadviseur kunnen inhuren.

Wat kan Heutink ICT voor jullie betekenen?

  • Deze norm valt buiten onze dienstverlening.
Fasering
  • Mitigeren medium risico's
Domein
  • Ketenbeheer
Dienst
  • Dienst van derden
Normfocus
  • Visie, beleid en organisatie
Verantwoordelijkheid
  • Onderwijsorganisatie

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico