SC.01 Service Level Agreement
IT-services die aan de organisatie worden geleverd, worden gedefinieerd in het contract en bijhorende SLA. Er zijn maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat diensten voldoen aan de huidige en toekomstige behoeften van de organisatie.
Een Service Level Agreement, ook wel dienstverleningsovereenkomst genoemd, zorgt voor duidelijke afspraken over onder andere het onderhoud en ondersteuning van een IT-component tussen de organisatie en de leverancier van het product.
Hoe pak je dit aan?
- Service levels van IT-diensten zijn gebaseerd op business requirements.
- De gedefinieerde serviceniveaus zijn gedocumenteerd in een SLA en formeel goedgekeurd door het (senior) management en de IT-service provider.
- SLA bevat afspraken over periodieke rapportage van geleverde diensten en performance.
Hoe pak je dit aan?
Stel een lijst met requirements/criteria vast. Aan de hand van deze lijst kunnen jullie voorafgaand aan een offerte-aanvraag of aanbesteding eisen stellen aan diensten en leveranciers. Jullie zouden daarvoor een externe inkoopadviseur kunnen inhuren.
Wat kan Heutink ICT voor jullie betekenen?
- Deze norm valt buiten onze dienstverlening.
- Mitigeren medium risico's
- Ketenbeheer
- Dienst van derden
- Visie, beleid en organisatie
- Onderwijsorganisatie
Benieuwd naar onze visie op digitale veiligheid en privacy?
We hebben een bredere opvatting over digitale veiligheid en privacy die we samen met de door ons geïmplementeerde processen en systemen hebben beschreven in de beveiligingswijzer. Ben jij bestuurder of bovenschoolse ict'er en klant bij ons? Vraag dan onze beveiligingswijzer aan.