Heutink ICT en Cloudwise gaan samen verder onder één naam: Cloudwise!
Hengelo, 10 december 2024
Innovatie, synergie en gedeelde passie voor het onderwijs zorgen voor een gezamenlijke blik op de toekomst.
Een nieuwe toekomst als Cloudwise
Heutink ICT en Cloudwise gaan per 1 januari 2025 samen verder onder de naam Cloudwise. Daarmee neemt Heutink ICT na 25 jaar afscheid van de naam Heutink, maar niet van het strategisch partnerschap met Heutink Nijverdal en Reinders Oisterwijk. Die intensieve samenwerking gaat onverminderd door. Samen met hen en de collega’s van Heutink ICT en het ‘oude’ Cloudwise bouwen we verder aan een sterke en innovatieve IT-dienstverlener voor het primair- en voortgezet onderwijs. Het nieuwe Cloudwise helpt het onderwijs vooruit. Zoals we dat afzonderlijk al jaren deden. Met dezelfde mensen. Dezelfde dienstverlening. En dezelfde kwaliteit. Op onderstaande pagina's geven wij meer uitleg wat deze verandering betekent voor onze klanten.
De visie achter de fusie: Innovatie en klantgerichtheid
In februari 2024 maakte Odin Groep – het moederbedrijf van Heutink ICT - bekend Cloudwise te hebben overgenomen. Daarbij werd de intentie uitgesproken om samen met Heutink ICT te onderzoeken hoe de onderwijsactiviteiten in de toekomst beter op elkaar afgestemd en uiteindelijk samengevoegd kunnen worden. Dat proces is in 2024 zeer voorspoedig verlopen. Rogier Borggreve, directeur van de onderwijsactiviteiten binnen Odin Groep, heeft zich verbaasd over de enorme potentie. “Met Heutink ICT en Cloudwise hebben we dit jaar intensief samengewerkt en onderzocht wat we van elkaar kunnen leren en waar we samen beter kunnen worden. Met als doel nog betere dienstverlening, betere oplossingen en meer tevreden klanten. Gefaciliteerd vanuit een stabiele, toekomstbestendige organisatie. In dat proces kwamen we al snel tot de conclusie dat we veel op elkaar lijken, heel veel kennis hebben in beide organisaties en dat onze diensten naadloos op elkaar aansluiten. Die gelijke cultuur zorgde ervoor dat we veel sneller mensen en middelen bij elkaar hebben gebracht dan op voorhand gedacht.”
Het nieuwe Cloudwise: de IT-dienstverlener voor het funderend onderwijs
- Meer kennis en specialisatie
- Meer innovatiekracht. Denk aan het nieuwe COOL platform dat we in 2025 lanceren
- Een nog bredere landelijke dekking met IT-specialisten en onderwijskundige expertise
- Meer oplossingen en diensten. En snellere productontwikkeling
Wat kan je verwachten?
Werken vanuit één professionele organisatie
Vanaf 1 september werken Cloudwise en Heutink ICT al vanuit één organisatie met één managementteam. Maar de afdelingen werkten nog wel met eigen systemen en vanuit twee namen. Daar komt per 1 januari 2025 verandering in als de twee onderwijsspecialisten verder gaan als één bedrijf, met één naam en werkend vanuit dezelfde systemen. We zijn ervan overtuigd dat we onze klanten zo nog beter van dienst kunnen zijn.
Innovatie en betrouwbaarheid voor het funderend onderwijs
De belangrijkste reden voor deze stap is ons streven om waarde te kunnen blijven leveren voor het onderwijs. Daarvoor is schaalgrootte nodig. De ontwikkelingen gaan in een steeds hoger tempo. Thema’s als privacy, security, continuïteit en turn-key leveringen staan bovenaan de wensenlijst van het primair- en voortgezet onderwijs. En dat tegen een scherpe prijsstelling. Door samen verder te gaan kunnen we onze innovatieve slagkracht enorm vergroten. Voor zowel het primair als voortgezet onderwijs. Want ook in het voortgezet onderwijs zien we veel kansen om samen een passend portfolio te realiseren. En ICT nog beter te laten werken vóór het onderwijs.
Het platform van de toekomst: COOL
Speciale aandacht in de samenvoeging gaat uit naar de online leeromgeving van de toekomst. Recent is deze op de klantendag van Heutink ICT al gepresenteerd, aldus Borggreve. “Met MOO en COOL hadden beide partijen al een heel mooi online platform staan. Daarin zijn aan beide kanten in de afgelopen jaren verschillende modules doorontwikkeld. Een mooie bijkomstigheid die betekent dat we nu versneld kunnen toewerken naar één online leeromgeving voor het funderend onderwijs. Met nieuwe functionaliteiten voor beide klantgroepen. Die omgeving gaat COOL heten en bevat modules uit beide systemen met voor beide klantgroepen nieuwe functionaliteiten. Verwachting is dat we al voor de zomer de eerste klanten op deze nieuwe omgeving kunnen laten werken.”
Minimale impact voor de klant
Wat klanten gaan merken van deze stap verschilt per klant en afgenomen diensten. De servicedesk werkt nog steeds vanuit twee locaties evenals de projectteams en sales. Dus dicht op de klant. Administratie en logistiek wordt vanuit Hengelo gefaciliteerd. De precieze impact hebben we in detail samengevat op twee informatiepagina’s;