Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico
Terug naar berichten

Matthijs Altena over de servicedesk

Matthijs Altena (38), Support Specialist Major Accounts, volgde de opleiding MBO Netwerkbeheer Niveau 4. Nadat hij die met succes had afgerond, werkte hij bij diverse werkgevers voordat hij zijn draai vond bij Heutink ICT. Hij kwam aanvankelijk aan boord als netwerkspecialist in de buitendienst en werkt nu met veel plezier in het team van de Servicedesk.

Een warm bad

"Heutink ICT was veel groter dan de bedrijven waar ik voorheen had gewerkt. Dat vond ik wel spannend. Maar ik kwam terecht in een goed georganiseerde organisatie. Het voelde als een warm bad, met een welkomstpakket en een uitgebreid inwerktraject waarin ook veel aandacht was voor mijn wensen."

Mooie vervolgstap

Matthijs werkte een jaar in de buitendienst toen hij de kans kreeg om binnen Heutink ICT een mooie vervolgstap te maken. "De teamleider van de servicedesk belde me om te vragen of ik geen interesse had om daar te komen werken. Dat was net in de periode van de schoolstart, als er op de servicedesk altijd een piekdrukte is. In het begin zat ik er vooral voor het traditionele netwerkconcept deklas.nu, maar toen steeds meer scholen de transitie naar de cloud maakten, ben ik me na ruim een jaar gaan toeleggen op MDM, Mobile Device Management. Dat gaat over het beheer van devices in de cloud, in de omgevingen van Microsoft, Google en Apple."

Samen ergens voor gaan

Het werken bij Heutink ICT is Matthijs vanaf het begin prima bevallen. "Ondanks de omvang van de organisatie kun je naar iedereen toe stappen als er iets is. Dat kunnen ook minder alledaagse dingen zijn. Een voorbeeld: een artsenstel waarmee ik bevriend ben, zet zich in Ecuador al jaren met hart en ziel in om de gezondheidszorg aldaar te verbeteren*. Toen zij in dat kader ook een ziekenhuis wilden beginnen in Ecuador, ben ik naar de directeur van Heutink ICT gestapt om te vragen of wij als bedrijf iets voor hen konden doen. De reactie was meteen enthousiast en uiteindelijk heeft Heutink ICT het project uitgebreid gesponsord, ook met hulp van ons zusterbedrijf Previder. De manier waarop iedereen meewerkte vond ik geweldig. Dat is ook wel typerend voor de sfeer hier. Het gevoel dat je samen ergens voor gaat, dat vind ik mooi."

* Zie www.quinacare.org