Matthijs Altena over de servicedesk
Matthijs Altena (38), Support Specialist Major Accounts, volgde de opleiding MBO Netwerkbeheer Niveau 4. Nadat hij die met succes had afgerond, werkte hij bij diverse werkgevers voordat hij zijn draai vond bij Heutink ICT. Hij kwam aanvankelijk aan boord als netwerkspecialist in de buitendienst en werkt nu met veel plezier in het team van de Servicedesk.
Een warm bad
"Heutink ICT was veel groter dan de bedrijven waar ik voorheen had gewerkt. Dat vond ik wel spannend. Maar ik kwam terecht in een goed georganiseerde organisatie. Het voelde als een warm bad, met een welkomstpakket en een uitgebreid inwerktraject waarin ook veel aandacht was voor mijn wensen."
Mooie vervolgstap
Matthijs werkte een jaar in de buitendienst toen hij de kans kreeg om binnen Heutink ICT een mooie vervolgstap te maken. "De teamleider van de servicedesk belde me om te vragen of ik geen interesse had om daar te komen werken. Dat was net in de periode van de schoolstart, als er op de servicedesk altijd een piekdrukte is. In het begin zat ik er vooral voor het traditionele netwerkconcept deklas.nu, maar toen steeds meer scholen de transitie naar de cloud maakten, ben ik me na ruim een jaar gaan toeleggen op MDM, Mobile Device Management. Dat gaat over het beheer van devices in de cloud, in de omgevingen van Microsoft, Google en Apple."
"De manier waarop collega's meewerkte vond ik geweldig. Dat is ook wel typerend voor de sfeer hier. Het gevoel dat je samen ergens voor gaat, dat vind ik mooi"
- Matthijs Altena | Support Specialist Major Accounts
Naar Major Accounts
Weer een jaar later trad Matthijs toe tot het Major Accounts-team van de servicedesk. "Major Accounts zijn scholen – of stichtingen – die bereid zijn extra te investeren de best mogelijke dienstverlening, met snelle responsetijden. In mijn huidige werk ben ik veel meer allround bezig dan in het verleden. We hebben hier binnen Heutink ICT verschillende specialisaties. Bij de reguliere servicedesk gebeurt het nog weleens dat een gesprek naar een collega van een ander specialisme wordt doorgezet. Maar bij de Major Accounts is dat 'not done'. Jij bent het aanspreekpunt voor de school of stichting en jij zorgt ervoor dat je klant zo snel mogelijk geholpen wordt. Mijn functie vergt dus een brede kennis. Maar het komt ook best voor dat ik iets echt niet weet hoor. In zo'n geval raadpleeg ik zelf even een collega. Maar ik word wel geacht het probleem zelf op te lossen met de klant. Dat maakt het lekker uitdagend."
Samen ergens voor gaan
Het werken bij Heutink ICT is Matthijs vanaf het begin prima bevallen. "Ondanks de omvang van de organisatie kun je naar iedereen toe stappen als er iets is. Dat kunnen ook minder alledaagse dingen zijn. Een voorbeeld: een artsenstel waarmee ik bevriend ben, zet zich in Ecuador al jaren met hart en ziel in om de gezondheidszorg aldaar te verbeteren*. Toen zij in dat kader ook een ziekenhuis wilden beginnen in Ecuador, ben ik naar de directeur van Heutink ICT gestapt om te vragen of wij als bedrijf iets voor hen konden doen. De reactie was meteen enthousiast en uiteindelijk heeft Heutink ICT het project uitgebreid gesponsord, ook met hulp van ons zusterbedrijf Previder. De manier waarop iedereen meewerkte vond ik geweldig. Dat is ook wel typerend voor de sfeer hier. Het gevoel dat je samen ergens voor gaat, dat vind ik mooi."
* Zie www.quinacare.org