Ga terug
Predia touchscreens en andere hardware
Als jij op school prettig wilt werken met ICT, heb je een goede basis nodig. Met touchscreens, digiborden, devices en oplossingen voor opbergen en opladen. En natuurlijk de infrastructuur en connectiviteit om je ICT-oplossingen optimaal te laten werken.
Terug naar berichten

Taart voor team Servicedesk!

Tevreden klanten zijn het beste bewijs dat supportmedewerkers goed werk leveren. Bij de Servicedesk van Heutink ICT weten ze daar alles van. Toch gebeurt het zelfs daar niet elke dag dat een klant het hele team beloont met taart. Onlangs bij de schoolstart was het weer eens zover.

Wij kijken terug op een succesvolle Schoolstart

De schoolstart is elk jaar een hectische periode. Binnen enkele weken starten alle scholen hun systemen weer op, meestal nadat ze wekenlang hebben stilgestaan zonder dat iemand ernaar heeft omgekeken. Geen wonder dat het dan soms niet allemaal direct werkt zoals het hoort. Voor de 28 medewerkers van team Servicedesk betekent dat: alle hens aan dek!

Mooie cijfers

Uiteraard was er ook dit jaar sprake van drukte. Toch is de schoolstart wat de Servicedesk betreft vloeiender verlopen dan ooit. Dat is niet alleen een gevoel, de cijfers bevestigen het. Zo lag het percentage meldingen dat ondanks de drukte binnen de contractueel afgesproken tijd werd opgelost op maar liefst 96,16 procent. Het first-day-fix-percentage (meldingen die dezelfde dag nog worden opgelost) lag 14 procent hoger dan vorig jaar. En de gemiddelde doorlooptijd van meldingen (‘tickets’) daalde van 21 naar 17 uur.

Ook gunstig voor het team

Het team van de Servicedesk plukte zelf merkbaar de vruchten van de gunstige ontwikkeling die uit de cijfers spreekt: er was meer rust en minder stress. Moest er eerdere jaren tijdens de schoolstart wekelijks meerdere keren worden overgewerkt om bij te blijven in het verwerken van tickets, dit jaar is dat over de hele periode beperkt gebleven tot twee keer.

Hogere klanttevredenheid

Dat het dit jaar allemaal zo voorspoedig liep, is ook bij de klanten niet onopgemerkt gebleven. Hun feedback is opvallend lovend, ook over het feit dat het team van de Servicedesk zich in de contacten zo vriendelijk en geduldig opstelt. Dat is terug te zien in de klant-enquête over het hele jaar. Daarin is de klanttevredenheid over de Servicedesk het afgelopen jaar gestegen van 7,5 naar 7,9 procent. Op vriendelijkheid scoort het team zelfs 8,8, op deskundigheid 8,5.

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico