Als ICT'er MOO implementeren
Je gaat werken in de MOO Suite. Op deze pagina vind je allerlei informatie om de implementatie zo goed mogelijk te begeleiden en er zoveel mogelijk uit te halen. Zo leer je o.a. over het beheer, waar je terecht kan met vragen en hoe je iedereen op de hoogte stelt van deze verandering.
Onderdelen van de MOO Suite
Wat is Startportaal?
Startportaal brengt alle programma’s, systemen en meer bij elkaar in één overzichtelijke startpagina. Je kunt jouw startpagina inrichten en gebruiken zoals je zelf wilt. Je bepaalt ook wat je leerlingen wel of niet op hun startpagina zien. Daarnaast ben je dankzij onderliggende koppelingen direct ingelogd bij je educatieve software, Microsoft 365 en/of Google Workspace for Education apps. Maken jullie op school ook gebruik van Apparaatbeheer? Dan heb je via de MOO Suite direct toegang tot deze software. Heb je vragen over het gebruik van Startportaal? Klik hier voor de helpartikelen.
Wat is Basishub?
Basishub is de plek in de MOO Suite waar jij als ICT'er schoolinstellingen beheert, wachtwoorden van gebruikers wijzigt, invalkrachten toegang geeft en je groepen beheert. Heb je vragen over het gebruik van Basishub? Klik hier voor de helpartikelen.
Wat is Apparaatbeheer?
Met Apparaatbeheer kan je via één platform Chromebooks, Windows devices en iPads beheren. Je kan hierdoor als ICT'er een heleboel zaken zelf regelen. Heb je vragen over het gebruik van Apparaatbeheer? Klik hier voor de helpartikelen.
Wat is Schermcontrole?
Maken jullie op school gebruik van Schermcontrole? Dan hebben de leerkrachten een real-time overzicht van de schermen van de leerlingen. De leerlingen zijn op de hoogte dat de leerkracht mee kan kijken tijdens de les. Heb je een vraag over het gebruik van Schermcontrole? Klik hier voor de helpartikelen.
Wat is Klasbord Ouderapp?
Klasbord Ouderapp is de ideale oplossing om ouders te betrekken bij wat er op school gebeurt. Dit kunnen ze volgen via website of app. Je kan berichten met foto’s en video’s delen, je eigen tijdlijn vormgeven, oudergesprekken inplannen en berichten versturen naar ouders. Heb je een vraag over het gebruik van Klasbord Ouderapp? Klik hier voor de helpartikelen.
Goede communicatie is belangrijk
Jij als ICT'er bent verantwoordelijk voor het beheer. Daarnaast heb je ook de taak om het hele team, de ouders en externen te informeren over deze verandering. Hierbij kunnen wij je helpen! Hieronder vind je een aantal tips en downloads.
"Ik ben de ICT-coördinator. Wat houdt die rol precies in?"
- Ben jij (nieuw in je rol als) ICT'er, dan hebben wij een aparte pagina om jou te informeren over deze rol. Hierin leggen wij stap voor stap uit wat wij van een ICT'er verwachten en wat jij van ons mag verwachten. Want je staat er niet alleen voor!
Wat kun je verwachten tijdens de cursus Startportaal?
Tijdens de training maken we je wegwijs in de MOO Suite en ga je jouw eigen startpagina inrichten. Ook ontdek je hoe je de leerlingen en leraren kan ondersteunen en voorzien van de juiste programma’s. Daarnaast leer je meer over handige functies zoals de plaatjeslogin en het vastzetten van de belangrijkste programma’s. Na deze training weet jij hoe je moet werken in de MOO Suite. De volledige omschrijving van de training vind je hier.
Opdrachtkaarten
In de training maken we gebruik van opdrachtkaarten. Wil je de kaarten na de training nog eens bekijken? Of laten zien aan een nieuwe collega? Download ze dan hier.
Meld je aan voor de Statuspagina
Blijf op de hoogte van storingen, releases en onderhoud door je in te schrijven op onze Statuspagina. We informeren je per e-mail zodat je dit kan delen met je collega's. Meld je hier aan.
Contact met onze Servicedesk
Bij Heutink ICT doen we er alles aan om de implementatie van de MOO Suite voor jou als ICT'er zo makkelijk mogelijk te maken. Kom je er even niet uit? Dan staan onze medewerkers van de Servicedesk je graag te woord. Je kunt ons op werkdagen telefonisch bereiken van 07.00 tot 17.00.
- Plan een afspraak. Op het moment dat het jou uitkomt nemen wij contact met je op via de telefoon
- Online Servicedesk. Schiet online een ticket in via de Online Servicedesk
- Bel ons. Direct contact met één van onze collega's