Ga terug
Van wishful thinking naar whizzful learning
Wil jij meer weten over al onze activiteiten en leuke prijzen die we hebben rond ons 25 jarig jubileum? Bekijk ze op onze website.
Navigeer naar
  • Navigeer naar
  • FAQ Onderwijs in coronatijd: Touchscreens
  • FAQ: Onderwijs in coronatijd: Devices
  • FAQ Onderwijs in coronatijd: Deklas.nu
  • FAQ Onderwijs in coronatijd: MOO Startportaal
  • FAQ Onderwijs in coronatijd: Vragen van ouders/ verzorgers

Devices: inloggen op mijn werkplek werkt niet

  • Hoe zorg ik dat de devices op school weer goed functioneren?
    Op school zijn verschillende apparaten noodzakelijk voor een goed werkende verbinding. Denk aan een router, modem en switch. Bij problemen adviseren wij om de status van deze apparaten te controleren. Voor een instructiefilmpje, klik hier.
  • Hoe zorg ik dat de devices op school weer goed functioneren?
    Als het inloggen op de werkplek niet werkt, controleer dan eerst of er een goede netwerkverbinding is. Bij vaste werkplekken is dit veelal met een netwerkkabel, controleer of deze in het systeem zit en er LED-lampjes branden bij de aansluiting. Bij een mobiele werkplek komt de verbinding tot stand via WIFI. Controleer of het apparaat is verbonden met het juiste schoolnetwerk.
    Zijn er problemen met de wifi verbinding, klik dan hier voor meer hulp.

Devices: Uitgeleende devices weer terug op school

  • Hoe zorg ik dat de devices op school weer goed functioneren?
    Zorg dat de stekker van desktops goed zijn aangesloten en mobiele devices zijn opgeladen.

    Heb je Chromebooks die niet aan lijken te gaan, lees dan hier verder. Misschien gaat de Chromebook wel aan maar krijg je een foutmelding te zien, probeer dan eerst een powerwash uit te voeren, die vind je hier. Helpt dit niet, dan kun je een OS-herstel met USB-stick proberen. Hoe je dit moet doen, lees je hier. Mocht dit beide niet werken dan is er waarschijnlijk een hardware defect. Hiervoor kun je een reparatie aanmelden. Hoe je dit kunt doen, lees je hier.

    Heb je laptops, bel dan met de servicedesk om je probleem op te lossen.

    Heb je devices in de DeKlas.nu-omgeving met een software storing dan kun je deze opnieuw installeren met deze handleiding.

Devices: het in- of uitschakelen van functionaliteiten bv. camera

  • Ik wil instellingen wijzigen op apparaten.

    Het zou kunnen dat vanwege het thuisonderwijs instellingen en policies op de apparaten zijn aangepast. Bijvoorbeeld een camera die normaal gesproken niet gebruikt kan worden, maar nu tijdelijk is ‘vrijgegeven’ om ook vanuit huis beeld te hebben.

    De kans is aannemelijk dat ook de komende tijd de devices nog veelvuldig vanuit huis worden gebruikt (bijv. bij een leerling met verkoudheid). Om die reden adviseren wij om de instellingen voorlopig niet te wijzigen zodat het werken met de devices zowel thuis als op school mogelijk is.

    Wil je instellingen voor Chromebooks toch wijzigen, dan kun je dat via dit formulier aan de servicedesk laten weten. Wil je instellingen voor laptops wijzigen? Neem dan contact op met de servicedesk.

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico